آموزشی, نگهداری آکواریوم

چگونه آکواریوم را تزیین کنیم ؟ ( بخش اول )

چگونه آکواریوم را تزیین کنیم ؟

تمام زیبایی یک آکواریوم به تزیینات درونی آن است . آکواریوم بدون تزیینات داخلی فقط یک مخزن آب است و بیشتر به یک تنگه بزرگ ماهی شباهت دارد !برای تزیین یک آکواریوم باید چند مورد را مدنظر قرار دهیم . اول از همه باید بدانید آکواریوم شما آب شور است و یا آب شیرین و ماهیانی که در آن نگهداری می کنید گوشت خوار هستند یا گیاهخوار؟ شما با در نظر گرفتن نوع آکواریوم خود به بهترین شکل ممکن می توانید آن را تزیین کنید . آکواریوم برای تزیین نیاز به یک سری وسایل دارد که به ترتیب هر کدام را معرفی می کنیم و کاربرد هر کدام را می‌گوییم . فراموش نکنید تزیینات آکواریوم یک امر سلیقه ای است و فقط می بایستی یک سری اطلاعات اولیه را برای شروع کار داشته باشید . این اطلاعات به شما کمک می کنند تا علاوه بر داشتن یک آکواریوم زیبا، فضای عالی نیز برای زنگی ماهیان خود داشته باشید. گاهی اوقات پیش می آید که افراد برای تزیین آکواریوم خود از لوازمی استفاده می کنند که باعث بروز استرس در آبزیان می گردد. برای شروع بخشی از لوازمی که در تزیین آکواریوم بکار می رود را خدمت شما عزیزان معرفی می کنیم. این مقاله در دو بخش تهیه و در سایت آکواریوم دلسا قرار گرفته است . در ادامه بخش اول آن را مطالعه می کنید :

شن و ماسه

شن و ماسه اولین لایه کف آکواریوم شما را تشکیل خواهد داد درست مانند طبیعت. بستر آکواریوم شما با شن و ماسه جلوه ی بیشتری پیدا می کند و محل مناسبی برای پنهان سازی متعلقات آکواریوم شما ایجاد می کند. به نوعی استفاده از شن و ماسه در کف آکواریوم بسیار لازم و ضروری است. به طور مثال فضای ایجاد شده در زیر شن و ماسه بهترین محل جهت پنهان کردن سنگ هوا ها می باشد .

این نکته را در نظر داشته باشید بهتر است ابتدا در زیر ماسه را ریخته و سپس روی آن را با شن بپوشانید ، فراموش نکنید نحوه انتخاب سنگ هوا و محل قرارگیری آن نیز در زیبایی آکواریوم شما تاثیر بسزایی دارد . سنگ هوا در اشکال و احجام مختلفی موجود هستند و شما با توجه به نوع آکواریوم خودتان می بایست بهترین شکل را در نظر بگیرید. شن و ماسه در رنگ های مختلفی وجود دارد و شما با در نظر گرفتن نوع ماهیان و دکور اطراف آکواریوم می توانید آن را انتخاب نمایید .

گیاه ( پلنت ) :

گیاهان آکواریومی در دو نوع طبیعی و مصنوعی وجود دارد هر کدام از این دو نوع مزایا و معایب خاص خود را دارا هستند به طور مثال گیاهان مصنوعی ماندگاری بالایی دارند و نیاز به نگهداری خاصی ندارد اما گیاهان طبیعی زیبایی بیشتری داشته و با تولید اکسیژن به زندگی بهتر ماهیان کمک بسزایی می کنند .

فراموش نکنید گیاهان طبیعی و مصنوعی بهتر است برای ماهیان گیاهخوار استفاده شود . چرا که ماهیان گوشتخوار به گیاهان طبیعی آسیب می‌زند و گیاهان مصنوعی را نیز از جا در می آورند . پس حتما توجه داشته باشید که گیاهان تزیینات بسیار خوبی برای آکواریوم های آبزیان گیاهخوار هستند و اگر برای ماهی های گوشت خوار خود از گیاه استفاده کنید، می توانید مطمئن باشید که هزینه خود را دور ریخته اید …

Related Posts

4 thoughts on “چگونه آکواریوم را تزیین کنیم ؟ ( بخش اول )

  1. علی گفت:

    خیلی تزیینات زیبا و خوبیه

    تیم وبسایت یدک بین تنها موتور جستجوی لوازم یدکی

  2. قل گفت:

    بسیار زیبا و عالی بود

  3. مهدی گفت:

    ممنون از راهنمایی جنابعالی
    خواستم در مورد ماهی کوی و نوع تزیین آن سوالی عرض کنم که همانطور که میدونین ماهی کوی لب به شن میزنه و پخش و پلاش میکنه از طرفی با فضله زیادی که داره پمپ آب از کف آکواریوم باید بکشه بالا و ممکنه شن وارد پمپ بشه و خرابش کنه شما بفرمایید چه فکری میشه براش بکار برد که تزیین خوبی از آکواریوم داشته باشیم

    1. محمد محمد گفت:

      سلام شما میتونید از سنگ های تزیینی و شن درشت استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.