مقالات

اکسلوتل ، حیوان خانگی جدید شما ؛ راهنمای کامل اطلاعات مربوط به اکسلوتل و نحوه نگهداری آن

اکسلوتل ها دوزیستان فوق العاده منحصر به فرد بومی تنها یک منطقه کوچک در مکزیکو سیتی هستند. خوشبختانه، جمعیت آنها از طریق حفاظت و محبوبیت آنها در تجارت حیوانات خانگی افزایش یافته است! در سال‌های اخیر، آکسولوتل‌ها به حیوانات خانگی محبوبی در میان علاقه‌مندان به هرپتولوژی تبدیل شده‌اند.

اما چگونه از این حیوانات عجیب و غریب مراقبت می کنید و آیا آنها حیوانات خانگی خوبی برای مبتدیان و متخصصان می سازند؟

بیایید نحوه نگهداری آکسولوتل‌ها را در زیر بررسی کنیم، از هزینه‌های مراقبت از آنها گرفته تا هر چیزی که برای آنها نیاز دارید، مانند محفظه، فیلترهای آب، بستر و موارد دیگر.

آیا اکسلوتل ها حیوانات خانگی خوبی هستند؟

حیوان خانگی اکسلوتل ها می تواند حیوانات خانگی عالی بسازد، اما برای صاحبان حیوانات خانگی مبتدی که هیچ تجربه ای در نگهداری از دوزیستان ندارند، ایده آل نیستند. آنها را نمی توان از آب برداشت یا از آب خارج کرد، و برای زنده ماندن باید در مخازن 20 گالن بالاتر با آب تصفیه شده و فیلتر شده قرار گیرند. اگرچه آنها می توانند تغییرات جزئی دما و کیفیت آب را هر از چند گاهی تحمل کنند، اما پوست بسیار حساسی دارند.

البته، این بدان معنا نیست که مبتدیان لزوما نمی توانند axolotls را به عنوان حیوان خانگی نگهداری کنند. فقط توصیه می شود که آنها از آسان ترین دوزیستان برای نگهداری در اسارت دور هستند! جدا از داشتن پوست حساس، بدن آنها به جای استخوان از غضروف نرم ساخته شده است. این باعث می شود آنها در برابر آسیب ها و بیماری ها کاملا شکننده باشند.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد این است که یافتن دامپزشکان حیوانات خانگی عجیب و غریب که مایل به درمان آکسولوتل های حیوانات خانگی هستند، دشوار است. به دلیل نادر بودن آکسولوتل‌های حیوان خانگی و ویژگی‌های بیولوژیکی غیرمعمول آنها، بسیاری از دامپزشکان دانش یا تجربه کافی در مورد آنها ندارند تا زمان خود را برای درمان حرفه‌ای آنها اختصاص دهند.

و اگرچه حیوان خانگی اکسلوتل ها ، مانند بسیاری از دوزیستان، دارای ویژگی های احیا کننده است، آنها هنوز در برابر عفونت ها و بیماری های مختلف که اغلب به دلیل مراقبت نادرست ایجاد می شوند، کاملا آسیب پذیر هستند.

Axolotl, Animal, Horizontal, No People, Pacific Northwest

آب آنها باید در دمای مشخصی نگهداری شود و مدام فیلتر شود. شما همچنین باید با میگوها و کرم های آب نمک راحت باشید، زیرا آنها به طور ایده آل بخش عمده ای از رژیم غذایی آکسولوتل شما را تشکیل می دهند.

در نهایت، مطمئن شوید که قانونی بودن axolotls به عنوان حیوانات خانگی در ایالت یا کشور خود را بررسی کنید. کالیفرنیا، مین، نیوجرسی و ویرجینیا همگی مالکیت آنها را ممنوع کرده اند. علاوه بر این، آنها در نیومکزیکو قانونی هستند، اما واردات آنها از ایالت های دیگر غیرقانونی است.

برخی از مکان ها نیز برای داشتن axolotls به مجوز نیاز دارند. و مطمئن شوید که حیوان خانگی axolotl خود را از یک دوزیستان / خزنده / پرورش دهنده حیوانات خانگی معتبر به جای یک فروشگاه حیوانات خانگی قبول می کنید!

به طور کلی، پرورش دهندگان تمایل دارند نسبت به فروشگاه های زنجیره ای حیوانات خانگی، آگاه تر باشند و در اعمال اخلاقی بیشتری شرکت کنند.

هزینه اکسلوتل ها حیوانات خانگی چقدر است؟

leucistic axolotl

این روز ها میتوانید این حیوانات بامزه و دوست داشتنی رو از رنج قیمت 800.000  تومان به بالا در بازار پیدا کنید ، اینم بدونید که هرچه قدر طول آبشش ها یا همون تاج های کنار گردن اکسلوتل بلندتر باشه گرون تره ، رنگشون هم در قیمتشون تاثیر داره.

Adorable little Axolotl among the plants in the aquarium.

همچنین مهم است که هزینه های مکرر مراقبت از اکسلوتل را در نظر داشته باشید. این شامل غذا، بستر، معاینات دامپزشکی و درمان‌های احتمالی برای بیماری‌ها یا آسیب‌ها می‌شود. ممکن است به مرور زمان نیاز به تعویض فیلتر آب خود داشته باشید.

همچنین اگر نشتی داشت یا به طور تصادفی به آن آسیب زدید، باید تعمیر یا تعویض یا محفظه کنید. این ایده خوبی است که یک “صندوق حیوانات خانگی” برای axolotl خود در دسترس داشته باشید تا با هر شرایط اضطراری که می آیند مقابله کنید.

آکسولوتل های حیوان خانگی به چه چیزی نیاز دارند؟

Axolotl, Fish, Pets, Salamander, Albino

شما باید اکسلوتل خود را در یک محفظه آکواریومی با آب خنک‌تر از دمای اتاق، فیلتر آب، بستر و تزئینات بسیار کم مخزن نگهداری کنید. آنها در محوطه های 20+ گالن بهترین عملکرد را دارند و باید به تنهایی زندگی کنند، زیرا می توانند سرزمینی باشند.

در مقایسه با سایر دوزیستان خانگی معمولی، تنظیمات محوطه برای یک حیوان خانگی axolotl نسبتاً کم است. به غیر از بستر و یک یا دو نقطه مخفی، آنها به وسایل زیادی نیاز ندارند. در واقع، پوست آنها به قدری حساس است که محفظه آنها نباید دارای هیچ گونه اجسام با سطوح تیز یا بافت باشد.

مهمترین بخش مخزن حیوان خانگی axolotl شما دما و وضعیت آب است. آکسولوتل ها حیوانات نسبتاً آب سردی هستند که در آب با دامنه 60 تا 65 فارنهایت بهترین عملکرد را دارند. علاوه بر این، باید آب موجود در محفظه آنها را با یک نرم کننده آب تصفیه کنید. این مواد مضر مانند کلر را از بین می برد و آن را برای آبشش ها و پوست حساس آنها ایمن می کند. سطح pH آب باید همیشه بین 6.5 تا 7.5 باشد.

Coolest Animals: Axolotl

مخزن اکسلوتل شما همچنین از یک فیلتر آب با حرکت آهسته بهره می برد. تعویض کامل آب می تواند آنها را تحت فشار قرار دهد، بنابراین تعویض جزئی آب در هفته ترجیح داده می شود. حتماً روزانه مخزن را از نظر مواد زائد و نخورده تمیز کنید.

کف مخزن axolotl شما باید یک لایه نازک از بستر، به طور ایده آل بسیار ریز، ماسه ایمن برای آکواریوم یا سنگ های رودخانه بزرگ و صاف داشته باشد. axolotl شما ممکن است به طور تصادفی بسترهایی مانند شن و سنگریزه را مصرف کند.

اگر دکور تانک را انتخاب می کنید، در مورد آن بسیار مراقب باشید و انتخاب کنید! باز هم، هر چیزی با لبه های تیز یا سطوح ناهموار می تواند خطرناک باشد، و همچنین باید از هر چیزی که به اندازه کافی کوچک باشد که axolotl خود به طور تصادفی بلعیده شود، اجتناب کنید.

اکسلوتل چه می خورد؟

What Do Axolotls Eat

آکسولوتل ها گوشتخواران هستند. در اسارت، در درجه اول باید میگوی آب نمک، کک آبی، کرم هایی مانند شبگرد و کرم سیاه، و مقدار کمی گوشت گاو و جگر خام بخورند. غذای پلت تجاری نیز از پت شاپ ها و خرده فروشان آنلاین در دسترس است.

وقتی نوبت به برنامه غذایی آکسولوتل حیوان خانگی شما می رسد، به اندازه ای که در یک دوره 5 تا 10 دقیقه ای دو تا سه بار در هفته می خورند، به آنها پیشنهاد دهید. نوزادان و نوجوانان می توانند کمی بیشتر یا تقریباً یک روز در میان غذا بخورند. آکسولوتل‌ها برای هضم غذا به چند روز استراحت از خوردن غذا نیاز دارند، بنابراین تغذیه روزانه ضروری نیست.

بهترین راه برای تغذیه axolotl این است که به سادگی تکه های کوچک غذا را مستقیماً در مخزن آن بیندازید. برای جلوگیری از خفگی یا مشکلات گوارشی، هر ماده غذایی را کوچکتر از عرض فضای بین چشم های آکسولوتل نگه دارید. برای جلوگیری از دست زدن مستقیم به غذا، از موچین یا فورسپس استفاده کنید.

می‌توانید توجه axolotl خود را با ضربه‌های ملایم به کناره مخزن یا تکان دادن آرام غذا در نزدیکی صورت آن‌ها جلب کنید تا به آن‌ها بفهمانید که زمان صرف غذا است.

 

pink pet axolotl

حقایق جالب در مورد اکسلوتل ها :

آنها همیشه شبیه نوزادان خواهند بود. آکسولوتل ها موجوداتی نئوتنیک هستند. بسیاری از دوزیستان ریه‌های خود را توسعه می‌دهند و در خشکی زندگی می‌کنند، اما آبشش‌های خارجی خود را حفظ می‌کنند و همیشه آبزی خواهند ماند.
اعضای بدن آنها بازسازی می شود. در حالی که برخی از دوزیستان قادر به بازسازی اندام و دم خود هستند، آکسولوتل می تواند نخاع، تخمدان، بافت ریه، فک و پوست خود را بازسازی کند. آنها حتی می توانند این کار را با قسمت هایی از مغز و قلب خود انجام دهند و تا آخر عمر به این کار ادامه دهند.
آکسولوتل در طبیعت در خطر انقراض است. به دلیل آلودگی، گونه های مهاجم و توسعه بیش از حد، عادت آنها رو به کاهش است. دانشمندان تخمین زدند که تعداد آنها 90 درصد کاهش یافته است و در سال 2015 اعتقاد بر این بود که آنها در طبیعت منقرض شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.